Het gesprek dat alles veranderde
Er waren thema’s waarin ik al jaren vastzat. En toen kwam Daphne op mijn pad. Een coach. En terwijl ze mijn verhaal in stilte aanhoorde, zag ik dat ze geraakt was. “Wow, wat moet jij je alleen gevoeld hebben.” was haar reactie.
Bam…Daphne ontmoette mij precies waar ik was. Ze zag mij. Helemaal. Ik voelde me welkom, precies zoals ik was en met alles wat ik meebracht. Het snelle fixen bleef uit, ze was met mij in die emotionele ruimte. En dat was op dat moment alles wat ik nodig had.
Zo kon ik in beweging komen op die vastgeroeste thema’s. Ik schreef me in voor de opleiding die mijn coach ook had gedaan en van het één kwam het ander. “Dit is wat de wereld nodig heeft!” dat kon (en kan) ik in al mijn vezels voelen.
Van diep Waarom naar Coachcenter
In 2012 werd Coachcenter geboren. Ik wist toen totaal nog niet hoe of wat. Ik kon alleen maar voelen dat de drijfveer kristalhelder was. Want we zijn als maatschappij zo voorwaarts. We maken projecten van onszelf en spiegelen ze aan wat we het vaakst zien: succesverhalen, snelle groei, alles zeker weten...
“Vanuit mijn persoonlijke Waarom, kon Coachcenter ontstaan.”
Maar vanuit mijn eigen ervaring voelde ik: wat mensen nodig hebben is het lef om zichzelf te omarmen. Niet duwen vanuit ego, maar je verhaal laten ontvouwen vanuit je kern. Zelf kon ik op geen andere manier Master Practitioner coach en oprichter van Coachcenter worden.
De uitdaging: trouw blijven aan je Waarom
De eerste jaren waren een avontuur. Coachcenter was als een prachtige droom die steeds verder evolueerde. De kern bleef, maar details veranderden.
In 2022 realiseerde ik me dat de essentie van Coachcenter niet altijd meer zichtbaar was. Mijn bedrijf leek steeds meer op een hele oude auto. Er was inmiddels zoveel vervangen dat het oorspronkelijke voertuig amper nog herkenbaar was.
“Beginnen met Waarom is één. Erbij blijven, dat vraagt commitment.”
Dit besef leidde tot een intensieve rebranding. Nog dat jaar namen we de eerste stappen om trouw te blijven aan onze kern: een plek waar we mensen een welkom bieden, met alles wat ze zijn. Zodat ze vanuit hun eigen kern, kunnen uiten wat erin zit.
In november 2024 lanceerden we het nieuwe merk en deze website. Dit voelt goed. We staan weer in onze kracht.
Nanco.
Verder lezen
Inspiratie artikel: Begin met Waarom, Simon Sinek en de droom van Martin Luther King.
Wat jou uniek maakt, staat centraal in al onze programma's. Bekijk hier het hele aanbod.