Van hard gaan op de Zuidas tot leider in persoonlijke ontwikkeling
Als Zuidas-dier kende Coachcenter oprichter Nanco Vrijland het om hard te gaan en het goed te doen. Een persoonlijk coachtraject liet hem inzien dat dit Ik ren dus ik ben-gedrag een manier was om afwijzing voor te blijven. Hij gooide het roer om en richtte in 2012 Coachcenter op. Sindsdien volgen jaarlijks honderden professionals de Coachcenter programma's en Incompany trajecten op het gebied van persoonlijke ontwikkeling, coaching en leiderschap.
Het eigen geluid van Coachcenter
Coachcenter groeide, maar het merk dreef ook langzaam af van haar kern. Nanco: "We hoorden van deelnemers dat hun ervaring bij ons veel dieper was dan wat ze aan de buitenkant zagen. We wisten dat het tijd was om onszelf opnieuw te ontdekken en ons eigen geluid te laten horen." Dit was start van een grondig merkstrategie & rebranding traject met merkstrateeg Fanny Evers, branding studio TOMIS, BuitenZinnen en fotograaf Marleen Kuipers.
De leeuw als metafoor voor kracht & zacht
De wereld van persoonlijke en professionele ontwikkeling kent grote tegenpolen: van de diepe, spirituele kant tot hands-on resultaatgerichtheid. Waar andere trainingsinstellingen kiezen voor de ene of andere kant, verbindt Coachcenter beide polariteiten.
De leeuw als metafoor in de nieuwe branding staat voor de kracht om vanuit je kern te leven en de moed om je kwetsbaar op te stellen. Judith Gerritsen van studio TOMIS: "Het logo laat de kracht en eenvoud zien die vrijkomen als je jouw eigen knoop ontrafelt. Ook komt de leeuw subtiel terug in de grafische laag van de identiteit, waarin we zijn vacht verwerkten."
Sabine Aangenendt van BuitenZinnen ontwikkelde een uitdagende tone of voice, geïnspireerd door de leeuw en het archetype de ontdekker: "De woordkeuze en beeldspraak brengen twee uitersten in balans, het raakt de essentie op een nuchtere manier."
Merkidentiteit & het team
Marleen Kuipers fotografeerde het team in de natuur. Marleen: "Ik heb geen zakelijke portretten gemaakt, ik heb mensen gefotografeerd. Dat de teamleden zelf ook even een drempel over moesten om zichzelf te laten zien, vond ik mooi kloppen bij waar Coachcenter voor staat."
Teamleden koppelen terug zich nog vrijer te voelen dankzij de boodschap in de nieuwe identiteit. "Dit geeft mij de legitimatie om nog meer te uiten waar ik echt van ben." reageerde een van de opleiders.
Lancering rebranding en groeiende campagne
Vandaag staan de nieuwe website en social mediakanalen live. Ook is dit de start van een 'Uit wat erin zit'-campagne op socials. De beelden tonen momenten waarin we het verlangen herkennen om jezelf te uiten. Te gaan voor wat je drijft en te tonen wie er achter je maskers zit.
Nanco Vrijland: "Dit is het begin van een nieuw deel van onze reis. We voeren onze kernwaarden en visie gaandeweg meer en meer door als team, in onze programma's en campagnes. We hebben onszelf in dit traject echt laten zien, waardoor we nu op volle kracht de wereld in kunnen. De uitnodiging staat. Kom maar op."